ساخت لوگو برای وبلاگ

ساخت لوگو برای وبلاگ:
در ابتدا لازم است توضیح دهم که مفهومی که در ایران به نام لوگو جا افتاده اشتباه می باشد. لوگو در واقع نام سایت یا شرکت یا موسسه است که با فونت خاصی نوشته شده است. مثل لوگوی شرکت سونی یا تویوتا که همه آن را دیده اید. و بجز این نام هیچ مولفه دیگری ندارد. ولی در ایران و بخصوص در بین وبلاگ نویس ها لوگو به همین آرم های کوچک 30 در 80 گفته می شود که لابد در ستون کناری بیشتر وبلاگ ها دیده اید. به هر صورت یادداشت امروز درباره ساخت همین آرم ها است.
مهم ترین نکته: لوگو شما باید در عین زیبائی، کم حجم باشد. اگر لوگوی سنگینی بسازید، دوستانتان از آن در وبلاگ هایشان استفاده نخواهند کرد.
لوگوی شما باید کاملا گویا باشد و بیننده با دیدن آن باید به موضوع وبلاگ یا سایت یا شرکت شما پی ببرد
طرح را زیاد شلوغ نکنید. توجه داشته باشید که بسیاری از جزئیات در آن اندازه کوچک دیده نمیشود.
ابعاد لوگو باید استاندارد باشد. وگرنه طرح وبلاگ را به هم می زند.( مثلا 30 در 80)حجم آن نباید بیش از 6 کیلوبایت باشد.( برای انیمیشن تا 12 کیلوبایت)
لوگوی خود را می توانید با فتوشاپ، کورل، فری هند یا هر برنامه گرافیکی که راحت تر هستید بسازید. فرمت فایل شما ترجیحا باید gif یا jpg باشد. اگر می خواهید لوگوی شما انیمیشن باشد، باید سراغ برنامه های ساخت انیمیشن مثل gif animator، image ready ، یا فلاش بروید. در این صورت هم می توانید از فرمت های gif و swf استفاده کنید.

در برنامه فتوشاپ پس از زدن دکمه new در کادر محاوره ای می توانید ابعاد فایل را مشخص کنید. دقت کنید که رزولوشن را روی 72 نقطه در اینچ تنظیم کنید.
بهتر است از فتوشاپ 7 استفاده کنید چون طراحی در آن بسیار آسان است.
به هیچ وجه از رنگ های تند استفاده نکید. سعی کنید از رنگ های همنشین و مکمل استفاده کنید. توجه داشته باشید که لوگوی شما میزان حرفه ای بودن شما را نشان می دهد.
آدرس لوگوی خودتان را در وبلاگ در زیر لوگو در دسترس قرار دهید. همه حوصله ندارند یا بلد نیستند برای لوگوی شما کد نویسی کنند.
سعی کنید طرح و رنگ لوگو با طرح و رنگ وبلاگ یا بنر وبلاگ هماهنگ باشد .

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد